Svečanim otvorenjem izložbe Ostrman boat show u ponedjeljak 9. travnja u 19 sati, prostor Francuskog paviljona pretvorio se u pučinu kojom plove Ostrmanovi šareni parobrodi, nestajući u sumraku ili pak izvirući iz svitanja.
Tomislav Ostrman, akademski je slikar čije slikarstvo kritičari često nazivaju ‘slatkom utopijom’. Ovom je izložbom unio dašak mora i ljetne vedrine na sive zidove ne tako davno obnovljenog Francuskog paviljona, smještenog u kompleksu Studentskog centra u Zagrebu. Kružni oblik Francuskog paviljona i sivi zidovi, otvoreni velikim prozorima, stvaraju idealan prostor za Ostrmanove najrecentnije radove koji svojim radosnim, obojanim poljima nekog vedrijeg svijeta kontrastiraju sivilu zidova. Upravo su spoj velikih obojanih polja i ekspresivnih poteza koji oblikuju siluete brodova karakteristični za Ostrmanove radove prikazane na izložbi. Izloženi radovi nastavljaju se na prethodna djela ponajprije morskom tematikom koja obilježava cijeli umjetnikov opus i izvor je njegove fascinacije, kako sam kaže, od malena. Osim tematikom, radovi i formalno slijede ranija djela koja karakterizira plošnost, geometričnost i izbjegavanje perspektivnih odnosa što stvara dojam infantilnosti. Doduše, to je samo trenutni dojam i zapravo temeljni element pomoću kojeg se umjetnik bavi pitanjima ljudskih odnosa i kreira idealni svijet. Iznimno je to značajno u seriji njegovih radova Whistlerland u kojoj pomoću stiliziranih, geometrijski oblikovanih likova stvara neki ljepši svijet – ‘slatku utopiju’, kako ga je prozvala povjesničarka umjetnosti Sandra Bajzek.
Tomislav Ostrman, Ostrman boat show u Francuskom paviljonu
Radovi prikazani na izložbi stvaraju kontemplativnu atmosferu, komunicirajući promatraču da je u redu na trenutak zastati i zapitati se – kuda plovi ovaj brod? Metaforičko je to pitanje na koje nas umjetnik upućuje već spomenutim formalnim elementima. Na gledatelju je da odgovori na pitanje, da odluči plovi li brod prema svitanju ili od njega; tone li u sumraku ili čvrsto plovi po beskraju plavetnila. Jedini putokazi koje nam umjetnik daje vibrirajuće su površine brodova i tragovi pare koji poput svjetionika daju signal da brod i dalje plovi, a na nama je da odlučimo u kojem smjeru.
Slučajnom prolazniku izloženi radovi izdaleka se mogu učiniti potpuno apstraktnima, a brodovi neprepoznatljivim mrljama, no približavanjem slici lako se razaznaju oblici parobroda, horizonta i mora. Dojam koji se dobiva približavanjem pojedinačnoj slici svatko će, čak i ako se nijednom nije zatekao na pučini, osjetiti kao iskonski osjećaj prepoznavanja i otkrivanja. Upravo je u otkrivačkom karakteru radova velika kvaliteta i potencijal ovog akademskog slikara. Tomislav Ostrman pomoću jednostavnih ploha, geometrijskih likova i čistih boja stvara vrlo indikativnu umjetnost i dokazuje da umjetnost može biti vrlo neposredna i lako razumljiva ukoliko joj to dopustimo.
Na izložbi vrlo znakovitog naziva Ostrman boat show predstavljeno je dvadeset najnovijih slikarskih radova čijim kvadratnim platnima veličine 100×100 cm dominira motiv parobroda. Djela spajaju dva naizgled nespojiva smjera umjetnosti, geometrijsku i ekspresionističku apstrakciju u kolorističke, sasvim figuralne i lako prepoznatljive oblike. Spoj je to dvaju prethodnih umjetnikovih ciklusa ‘novi val’ i ‘brodovi’. Izložbom dominira plava boja, koja je uz crvenu i bijelu prevladavajuća boja Ostrmanovih radova.
Osim slikarskih djela na izložbi je predstavljen, kao centralni element cijelog postava, jedan proizvod koji je produkt dizajna. Riječ je o tepihu koji se nastavlja na Ostrmanovo slikarsko djelovanje, prenoseći iste motive na uporabne predmete. Ideja je nastala u sklopu doktorskog rada, a uspješno se plasirala na domaće tržište pod nazivom Mornari & Fućkalice te je 2012. godine otvoren i dućan u Centru Cvjetni u Zagrebu. Brand Sailor Whistler ručno proizvodi umjetničke i dizajnerske predmete temeljene na liku mornara Fućkalice, koji predstavlja homo ludensa, idealnog čovjeka čistih, pozitivnih misli koji se, kao svaki mornar ne boji nepoznatog, velikog je srca, živi osjećaje, voli život i poštuje sve sudionike u njemu. Tako je i brend pod znakom Fućkalice namijenjen zaigranim ljudima, zaljubljenicima u more, ljudima koji se stalno smiju i ljudima koji veselo fućkajući putuju kroz život.[1]
Tomislav Ostrman, Ostrman boat show u Francuskom paviljonu
Treba spomenuti da uz slikarstvo i dizajn, Tomislav Ostrman stvara i u drugim medijima. Iz razgovora s njim saznajem kako je u planu izrada skulptura temeljenih na liku poznatom s njegovih slikarskih platna, no do sad manje prisutnom. Osim toga intenzivno radi i na slikovnici koja bi trebala nositi naslov njegovog ciklusa Whistlerland, u kojem će glavnu ulogu dakako imati likovi Planeta Fućkalice.
Za svakoga tko čezne za morskim plavetnilom ili samo traži odmak od sumornog svijeta u želji za malo kontemplacije i pozitive; ili pak gleda svijet kroz oči mornara Fućkalice i traži mjesto pod suncem gdje ga pesimistični ljudi neće ometati, izložba Ostrman boat showidealno je mjesto.
[1]https://www.facebook.com/pg/SailorsandWhistlers/about/?ref=page_internal
Tomislav Ostrman rođen je 1978. u Zagrebu gdje je završio osnovnu, srednju i osnovnu muzičku školu. Studirao je Pravni fakultet, a završio Arthouse-College for visual arts u Ljubljani u klasi prof. Darka Slaveca. Trenutno je na poslijediplomskom doktorskom studiju slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu pod mentorstvom prof. Igora Rončevića, čiji je bio asistent 2013./14. godine. Član je strukovnih udruga HDLU i HZSU. Do sada je imao mnogo zapaženih izložbi, a radovi mu se nalaze u zbirkama po cijelom svijetu. Kroz svoje stvaralaštvo istražuje relacijsku estetiku, neverbalnu komunikaciju, antropologiju, semiotiku i prirodni fenomen zviždanja koje je pretočio i utjelovio u priču koja se zove ‘Planeta Fućkalica’ (koju su povijesničari umjetnosti još prozvali: ‘čudesna planeta pozitive’ i ‘Slatka utopija’). Glavni lik te priče, mornar nazvan ‘Fućkalica’, predstavlja homo ludensa. On je idealan čovijek, čistih i pozitivnih misli. Iz te priče Ostrman je u sklopu Doktorskog rada osmislio i komercijalni Brend ‘Sailors & Whistlers’ koji se nastavlja na njegovo slikarstvo. Mogli bismo reći da se njegovo slikarstvo bavi utopijom, optimizmom i humorom pa zato njegovo slikarstvo i zovemo ‘Slatka utopija’. (preuzeto s web stranice)