U petak, 04. ožujka, održano je predstavljanje projekata polaznika fotografske radionice DRUGI KADAR u prostorima Bookse. Radionica je osnovana 2015. godine u organizaciji POZITIV +, u suradnji s Booksom, i sastavljena je od teorijskih predavanja o povijesti fotografije i suvremenim fotografskim praksama, prezentacije multimedijalnih materijala, čitalačkih grupa, terenske nastave i razvijanja praktičnog rada na osobnom fotografskom projektu.
Drugo po redu izdanje radionice okupilo je pet polaznika, čije smo fotografske projekte imali prilike vidjeti u intimnom okruženju Bookse, gdje se tu večer tražilo, ne samo slobodno mjesto za sjesti, već i stajati. Uz opuštenu atmosferu i vodstvo Davora Konjikušića, akademskog fotografa te ujedno i voditelja same radionice, svoje radove predstavili su Kristina Pleić Đakulović, Robert Knežević, Marija Stupar, Katarina Zlatec te Tomislav Žmara.
Kristina Pleić Dakulović, Namreškani svijet
Robert Knežević, Živi fosili
U dvosatnom izlaganju prezentirani su radovi koji su raznoliki, kako u temama, tako i u samim načinima dokumentiranja, pritom pokazujući kako se radionica DRUGOG KADRA vrsno i kvalitetno pozabavila različitostima pristupa ovom suvremenom i popularnom mediju. Tako je Kristina Pleić Đakulović u projektu Namreškani svijet stvorila osobne i intimne apstraktne vizije grada Rijeke kroz refleksije vode. Robert Knežević je u projektu Živi fosili predstavio surovi pogled na Zagrebački Velesajam, gdje su se, u pomalo apokaliptičnim scenama, dokumentirali tragovi bivšeg djelovanja samih prostora, kao i njihove trenutne namjene. Marija Stupartakođer se okreće urbanim temama u projektu Industrija, u kojem bilježi novi izgled zida u Branimirovoj ulici nakon kontroverznog rušenja starog zida prošle godine.
Katarina Zlatec, Svetla polja
Tomislav Žmara, Skenografike
Katarina Zlatec predstavila je projekt Svetla polja koji se pak bavi rubno efemeralnom temom osvijetljenih objekata i samom ambivalentnom ulogom svjetlosti u prostoru. Tomislav Žmara se u projektu Skenografike bavi eksperimentalnom temom koja se poigravala samom idejom fotografskih tehnika, koristeći skener kao aparat za fotografiranje, intervenirajući u proces skeniranja kao i u objekte koji su korišteni. Tomislav je također predstavio i drugi projekt pod nazivom Izgubljena noć u kojem je dokumentirao prizore grada u noćnim razdobljima kada je raspoloživo svjetlo ono umjetno, proučavajući specifičnosti javne rasvjete.
Raznolikost tema i pristupa, znatiželjna publika koja se nije ustručavala postavljati pitanja autorima, prilika za otkrivanje novog pogleda na poznate i nepoznate vizure Zagreba i okolice, kao i intimni uvidi u osobne projekte, ovu večer obilježili su u jednoj noti koja obećava samo pozitivno za iduće izdanje.
Fotografija naslovnice Marija Stupar, Industrija
Na ustupanju fotografija hvala voditelju radionice Davoru Konjikušiću