Gradski muzej Požega: XIII. Memorijal Ive Kerdića

Triennale hrvatskog medaljarstva i male plastike

U Gradskom muzeju Požega 20. lipnja zatvorena je izložba XIII. Memorijal Ive Kerdića – triennale hrvatskog medaljarstva i male plastike koja je izvorno održana u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku u rujnu prošle godine. Ovo je istovremeno prva izložba požeškoga Gradskoga muzeja nakon popuštanja mjera zaštite od koronavirusa. 

Požeška izložba sastojala se od tri dionice. U sklopu prve dionice izložena je mala plastika, u sklopu druge hrvatsko suvremeno medaljarstvo, među ostalim medalje i plakete koje su kao nagrada ili posveta uručene likovnom kritičaru, piscu i sveučilišnom profesoru Bogdanu Mesingeru te treća dionica koju je činila samostalna izložba medaljoplastike akademskog kipara Luke Petrinjaka. Viši kustos Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku te autor i kustos ove izložbe Daniel Zec izjavio je kako radovi studenata akademija likovnih umjetnosti u Osijeku, Splitu i Zagrebu, koji su predstavljali četvrtu dionicu originalne izložbe, zbog nedostatka izložbenog prostora požeškoj publici nisu prezentirani.

Memorijal s tradicijom dugom četrdeset godina u svojemu XIII. izdanju uveo je dvije promjene, provođenje javnog natječaja i uvođenje dodjele nagrada prema ocjenama umjetničkog savjeta. Nagrada za životno djelo dodijeljena je akademskom kiparu i grafičaru Antunu Babiću, posebna priznanja za izložene radove dodijeljena su Željku Zimi, Karlu Grossu i Janku Petroviću dok je Grand Prix dodijeljen Damiru Mataušiću.

Na dijelu izložbe posvećenom sitnoj plastici posebnu pažnju zaokupili su radovi izvedeni različitim tehnikama i materijalima među kojima se ističu personifikacija života težaka predstavljena vertikalno postavljenim jastukom izvedenim u pečenoj glini Duje Matetića, simpatična dosjetka Ane Divković pod nazivom Mačak u vreći, apstraktna kompozicija Sfere kiborga II Nenada Opačića, terakotna groteska Trojica Vlatke Škoro te kolorirani keramički Tadželmust I. Andreja Tomića.

U trećoj dionici izložbe predstavljen je umjetnik Luka Petrinjak čija djela pripadaju kategoriji transmedijalne medalje, pojmu koji je osmislio sam profesor B. Mesinger za medalje koje svojim karakteristikama nadilaze vlastitu definiciju i zadobivaju značajke male plastike. Petrinjakov ciklus propitkuje funkciju glazbenih instrumenata, a nastao je umetanjem dijelova muzičkih instrumenata ključnih za proizvodnju zvuka u tijela medalja izvedenih kovanjem i iskucavanjem srebra ili mesinga postupkom zvanim assemblage. Kako sam autor tvrdi, to su djela koja predstavljaju "hommage utilitarnim alatima kojima nastaje umjetnost."


Odabrane radove i dalje je moguće pogledati u obliku virtualnog vodstva putem poveznice.

Poveznice