Izložba Andree Cihlar pod nazivom "Žongleri" otvorena je u četvrtak, 18. srpnja u Galeriji Šira te ju je moguće pogledati do 30. srpnja 2019. godine. Autorica će u Galeriji od ponedjeljka do petka biti na raspolaganju za razgovor s posjetiteljima od 10 do 16 sati za vrijeme cjelokupnog trajanja izložbe.
Iz predgovora Sare Brašnović:
"Svi smo na različite načine isti", misao je autorice, koja kroz prikaz žonglerskih scena kao metaforičkih interpretacija specifičnih životnih situacija u kojima se pojavljujemo kao „žongleri“, donosi razvoj, različitosti i višedimenzionalnost pojedinca. Konceptualno, ovaj rad više nije isključivo objekt ili prostor već transformirani teorijski i jezični izraz, manifestiran u originalnom vizualnom jeziku. Negacijom objekata kao isključivo jednodimenzionalnih, otvara se mogućnost njihove reinterpretacije u prostoru, nesvjesnog čitanja i tumačenja kao simbola emocionalnih značenja i doživljaja ljudskoga tijela. Izmišljene dinamične prostorne maštarije ne ograničavaju se na projekciju u stvarnom prostoru već teže njegovom potpunom zauzimanju – stvarni prostor toliko se približio imaginarnom da su granice među njima izbrisane.
Postupkom konstruiranja, u kojem se forme racionalno definiraju i egzaktno izvode, umjetnica daje svojevrstan hommage umjetničkim pojavama prve polovice 20. stoljeća. Kombiniranom tehnikom ready-madea i ručne obrade metala oživljava se duh djela Pabla Picassa i Marcela Duchampa; konstruktivističke ideje Nauma Gaboa istaknute su oblikovanjem ploha, a uporabom zupčanika približava se kinetičkoj umjetnosti Jeana Tinguelyja.
Inspirirani otpadom moderne industrijske civilizacije, bilo neoštećeni ili pak označeni dubokim tragom prolaska vremena, dijelovi skulptura sastavljeni su od ponovno upotrijebljenih željeznih i aluminijskih mehaničkih elemenata s otpada metala ili sajmova rabljenih stvari, istovremeno oplemenjeni zlatarskim tehnikama izvedenima u mesingu i bakru. Kontrasti igraju važnu ulogu u prijenosu ideje života, vidljivi u obradi površina i oblikovanju linija. Plošno i linijski istanjene mase, oštri ili zaobljeni oblici, svijetle i tamne ili pak glatke i hrapave površine skladno su oblikovane u skulpture koje poprimaju oblik okoline u kojoj se nalaze, harmonično se stapajući sa „svijetom mehanizama“ kao simboličkim prikazom životnih izazova.
Andrea Cihlar rođena je 1990. godine u Zagrebu gdje završava Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, Odjel za dizajn metala. Njezin nastavak obrazovanja odvijao se na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Slikarskom odsjeku pod mentorstvom prof. Ksenije Turčić. Tijekom studija, u sklopu programa razmjene studenata, zimski semestar provela je na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu (Akademie der Bildenden Künste München). Titulu magistre slikarstva stječe 2017. godine te dodatno upisuje i magisterij kiparstva koji uspješno završava 2018. godine pod mentorstvom prof. Dalibora Stošića.
Do sada je sudjelovala na mnogim skupnim žiriranim izložbama i natječajima te domaćim i međunarodnim radionicama i projektima od kojih su neki: ArtiParti vol. 3 u Oris – Kući arhitekture; međunarodna izložba “18. minijature” (ULS, Zaprešić); 7. poljski međunarodni projekt medalja, “Nasljedstvo”; 10. poljski međunarodni projekt medalja, “Vjera”; „bash ART“ međunarodna izložba minijatura u Kursalonu, Lipik i Muzeju grada Pakraca; izložba “U staklu zajedno“ u Muzeju Mimara; izložba „Animus“ u sklopu manifestacije “Splitski cvit”, Stara gradska vijećnica u Splitu.
Najavu priredio: Martin Mikša (odjecikulture.com)