Što se čitalo u 2018.?

Što se čitalo u 2018.?

Kategorija Misc. | 03/01/2019 0

 

Prethodna je godina za naš mali portal i njegove velike ambicije donijela pregršt prilika i izazova kojih smo se rado latili. Ništa od toga ne bi bilo moguće bez naših revnih novinara koji su bili i ostali motor Kulturfluxa, drugi glas dijaloga i nepresušni izvor ideja, na čemu im beskrajno zahvaljujemo. Naš broj suradnika time se i značajno umnožio, pa si u 2019. želimo barem još toliko entuzijazma, rada i ljubavi prema umjetnosti!

Ove smo godine također organizirali brojne događaje namijenjene našim suradnicima, ali i zainteresiranoj javnosti, koje su problematizirale upravo pisanje o umjetnosti te položaj mladih djelatnika u sferi kulture i umjetnosti. U ožujku je to bila radionica likovne kritike s Bojanom Krištofićem u MaMa-i, a u svibnju okrugli stol pod nazivom Prakse i taktike poticanja mladih umjetnika i kustosa u Institutu za suvremenu umjetnost. Tada smo u prostoru Botaničara proslavili i naš drugi rođendan te smo, nakon ljetne stanke, u listopadu na Filozofskom fakultetu održali radionicu novinarskog pisanja s mladom novinarkom Emom Pavlović.

Dok se još uvijek odmaramo od novogodišnjeg slavlja, donosimo vam popis 12 članaka koje ste najviše čitali prošle godine. Uživajte u ponovnom čitanju!

 

12. MMD KOLEKTIV: Emocija/Asocijacija

Izložba Emocija/Asocijacija igra je vizualne komunikacija između umjetnika i dizajnera te publike. Nastala u sklopu kolegija Kustoske prakse unutar kojeg se okupio Kolektiv MMD, postavlja okvir interakcije između produkcijske i recepcijske strane, odnosno pošiljatelja i primatelja poruke u semiotičkoj teoriji, kako je u osvrtu ustvrdila Lora Rajčić.

11. Dašak mora u Zagrebu (Ostrman boat show, svečano otvorenje izložbe)

“Slatka utopija” sintagma je koja se često spominje u karakterizaciji rada akademskog slikara Tomislava Ostrmana. U osvrtu na Ostrmanovu izložbu u Francuskom paviljonu Petra Spretnjak sagledava morske teme, kolorizam te jedinstvo geometrije i ekspresije upravo u toj svrsi, jednostavnoj komunikativnosti i lakoći.

10. Trnje – prostor i ljudi

Silvia Zaplatić osvrće se na izložbu interdisciplinarnog projekta Zagrebački kvartovi Muzeja Grada Zagreba. Donoseći iscrpne informacije koje iščitava iz fotografske izložbe, komentira krajolik periferije u neprestanoj mijeni te propituje odnos građana prema urbanoj i arhitektonskoj baštini koja okružuje njihovu svakodnevicu.

9. i 8. Novi novi val i Potential-possible-promising

Kratki tekstovi Sivije Zaplatić najave su za dvije izložbe također nastale u sklopu kolegija Kustoske prakse. Novi novi val izložba je koja je dala novo vizualni materijal ikoničnim novovalnim bendovima te ponudila svježe upisivanje značenja mladih generacija umjetnika, dok je Potential-possible-promising u Orisu mladim studenima arhitekture pružio mogućnost za prezentaciju kreativnih, duhovitih, promišljenih i inovativnih arhitektonskih i urbanih rješenja.

7. Razgovor s Biserkom Rauter Plančić o Jordanovom Putu na obje strane

Njemačko-hrvatske umjetničke veze bile su poticaj Sonji Bakoti za istraživanje suradnje tirinškog Panorama Museuma i zagrebačke Moderne galerije. S Biserkom Rauter Plančić razgovarala je o izložbi našeg etabliranog slikara Vasilija Jordana, njenoj organizaciji, recepciji i međunarodnoj suradnji.

6. Nježna prisutnost angažirane umjetnosti – slučaj Matije Smuka

Matija Smuk student je smjera snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti. Ove se godine predstavio na Open Showu 10. izdanja festivala Organ vida gdje je pokazao svoju seriju fotografija Socijalni slučaj, snimljenih u rodnoj Bedekovčini. Mihaela Zajec razgovarala je s njim o mjestu fotografije na suvremenoj umjetničkoj sceni te socijalno angažiranoj umjetnosti.

5. Grand Prix Marije Matić na 14. Erste fragmentima

Marija Matić umjetnica čiji je rad u 2018. zadobio brojna priznanja – od glavne nagrade 14. Erste fragmenata do nagrade “Iva Vraneković – umjetnik umjetniku” na 34. salonu mladih te brojnih samostalnih i skupnih izložbi. O reakcijama na Malene, radu generacije i planovima s Marijom je razgovarala Mihaela Zajec.

4. Kamo ljudi odlaze pošto umru? − komentar na izložbu grafičkoga romana umjetnice KLARXY

Tekst Sabrine Nikoline Boj poetičan je osvrt na tajanstveni, makabrični grafički roman Where do people go after they die? umjetnice KLARXY. Ispunjen citatima likova koji se isprepliću u svijetu zagrobnosti, precizno i živo istovremeno analizira i upisuje vlastite, bogate dojmove.

3. Dino i Silvia: Virtualnost – nova realnost

Dino i Silvia mladi su tandem koji se ove godine predstavio na HT izložbi u MSU zvučnom instalacijom Četiri godišnja doba. Polazeći iz različitih akademskih smjerova, ovaj je dvojac s Ivanom Završki i Lorom Rajčić razgovarao o spoju tehnologije, znanosti i umjetnosti te odnosu čovjeka i prirode.

2. S Emanuelom Lekić o slikarstvu, ali i Erste fragmentima

Emanuela Lekić mlada je slikarica koja je na 14. Erste fragmentima ovjenčana nagradom publike. Njezino slikarstvo je figurativno, a tematski pretežito obuhvaća “portrete i groteske suvremenog čovjeka”, pri čijem je oblikovanju velik utjecaj imao hrvatski ekspresionizam. Kako se snašla unutar raznih institucija i sredina u kojima se našla te kako je došlo do prijave na natječaj, donijela je Mihaela Zajec.

1. Frano Dulibić – o karikaturi, studentskim danima i art dilerima

Najčitaniji članak 2018. godine razgovor je s dr. sc. Franom Dulibićem, redovitim profesorom na Katedri za metodiku nastave povijesti umjetnosti, s kojim je o pitanjima kulture i nekulture, iskustvima na studijskim putovanjima te tržištu umjetnina razgovarala Buga Kranželić, u suradnji s Ivanom Rogač.

U prošloj 2018. godini brojimo:

  • 17 212 pregleda
  • 45 najava
  • 10 intervjua
  • 11 osvrta

Ostavite nam komentar