Otvorenje izložbe IV. Biennalea hrvatske mlade fotografije u Fotoklubu Zagreb

Otvorenje izložbe IV. Biennalea hrvatske mlade fotografije u Fotoklubu Zagreb

Kategorija Najave | 20/01/2019 0

 

Fotoklub Zagreb (Ilica 27) ove godine ugostit će prvu u nizu putujućih izložbi IV. Biennalea hrvatske mlade fotografije koju možete doći pogledati u utorak, 22. siječnja 2019. godine u 19 sati. Izložba se može razgledati u prostorima Fotokluba do 8. veljače 2019. godine. Za sve posjetitelje osiguran je besplatan primjerak kataloga.

Nakon uspješno održane izložbe u Zadru, fotografije IV. BHMF krenule su na put po Hrvatskoj. Fotoklub Zagreb i ove godine doprinosi fotografskoj sceni mladih nastavkom suradnje sa studentima povijesti umjetnosti Sveučilišta u Zadru koji stoje iza organizacije cjelokupnog programa. Četvrto izdanje Biennalea hrvatske mlade fotografije bavi se temom Refleksije koja nudi široku paletu interpretacije. Mladi autori i autorice apstrahirali su pojam refleksije istražujući ju kroz utjecaje društva na pojedinca ili kroz njihove međuodnose; asocirali su pojam s autorefleksijom ili interpretirali sjećanja kao refleksiju na prošla zbivanja. Stručni žiri (Tjaša Kalkan, Bojan Mrđenović, Karla Lebhaft, Sandra Vitaljić i Ana Kovačić) izabrali su 45 fotografija od ukupno 16 autora koji ulaze u postav IV. Biennalea hrvatske mlade fotografije.

 

Iz predgovora kataloga izložbe:

‘Ovogodišnji pobjednik Ivan Buvinić kroz socijalno angažirani ciklus ‘Romsko naselje Josip Rimac’ donosi portrete osoba koje pripadaju nacionalnoj manjini u Republici Hrvatskoj. Prema riječima autora, ‘to je zajednica na koju se neprestano zrcale predrasude društva’ koje ovim ciklusom nastoji anulirati na način da ih portretira u trenucima koji su bliski gotovo svakoj osobi – nesputanoj dječjoj igri u okruženju obitelji i kućnih ljubimaca.

Drugonagrađeni Bartul Pejković u ciklusu fotografija ‘Split 3’ bilježi suodnos brutalističke arhitekture i njezinih stanovnika. Autorova zamisao bila je stupnjevano predstavljanje refleksije – od ideologije socijalističkog poimanja ugodnog življenja na njezinu konačnu realizaciju te refleksiju arhitektonske realizacije na samog autora i njegove sustanare.

Matko Meštrović plasirao se na treće mjesto ciklusom fotografija kojeg predstavlja kao autorefleksivni proces. Obrise koje je uočio promatrajući izbliza pokvarenu hranu nagnale su ga na promišljanje i prihvaćanje prirodnog procesa propadljivosti, kako u biološkom tako i u duhovnom aspektu. Autor izražava kako je ‘U svim tim tonovima, teksturama trulih namirnica i jela našao ljepotu u propadanju, smisao, teksture koje su činile sasvim nove svjetove.’

Fotografija naslovnice Ivan Buvinić, ‘Romsko naselje Josip Rimac’