Izložba ‘Crtovlja’ Marcela Bačića u Galeriji PM

Izložba ‘Crtovlja’ Marcela Bačića u Galeriji PM

Kategorija Najave | 05/02/2019 0

 

U četvrtak, 24. siječnja u Galeriji PM Doma hrvatskih likovnih umjetnika otvorena je samostalna izložba Marcela Bačića pod nazivom Crtovlja koju možete pogledati do 17. veljače 2019. godine.

Autor se predstavlja ciklusom crteža na notnom papiru, kontinuirano stvaranih od 2014. godine do danas. Umjetnik je koristio morfologiju notnog papira na kojem su otisnuti nizovi pravilno razmaknutih horizontalnih linija koje formiraju sama crtovlja: usporedne nizove od pet jednako razmaknutih crnih i sivih linija. Crtačke intervencije na notnom papiru različitog su intenziteta, gustoće i boja. Crteži su realizirani olovkama u bojama na notnom papiru, tehnikom frotaža te reminiscencijama na Paula Kleea, Maxa Ernsta i Villarda de Honnecourta.

Iz predgovora Željke Čorak:

‘Pogled nije dovoljan da bi se doživjele Bačićeve ‘partiture’. Ikonografska i druga neznanja uvijek odnos prema slici čine oskudnim. Prepoznavanjima i usporedbama, kroz neka svijetla vrata, otvaraju se sve noviji i noviji slojevi, slika stječe svoju dubinu, a gibanja površine, lijevo i desno, tonu u vremenski lijevak. Ali i kada se ništa ne zna o depozitu u slici, ona mora govoriti i bezazlenom oku. Govori mu udvojenim stranicama, sordiniranim bojama, kontrastom ustrajne, linearne vodoravnosti i lelujanja opni koje joj izmiču, obiljem pojedinosti što su često jedva zamjetne a tihu plohu pretvaraju u iznenađujući tekst. Lirskoj naravi Bačićevih ‘partitura’ komplement je, da se ne kaže korektiv, autorova samoironija – koju dozira upravo kao un soupçon. Na kraju, treba skinuti navodnike s ‘partiture’. Gramofonska igla proizvodi zvuk kružeći užljebinama ploče, očito i vrijeme zvuči prolazeći linijama na vrhovima naših prstiju. Sigurno je da se sve što je vidljivo dade odsvirati, a da se sve što uho čuje dade prevesti u sliku. Osim što je glazbenik i slikar, Marcel Bačić još je i prevodilac.’

Marcel Bačić (1948.), umjetnik i teoretičar, redoviti profesor Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Kolegije iz područja teorije umjetnosti na redovitom i poslijediplomskom studiju vodio je i na Filozofskom, Arhitektonskom i Učiteljskom fakultetu te na Muzičkoj i Dramskoj akademiji. Priredio je šest samostalnih izložbi, sudjelovao na brojnim skupnim i revijalnim izložbama u zemlji i inozemstvu, likovno opremio stotinjak časopisa i knjiga. Osim umjetničkom djelatnošću istaknuo se i kao teoretičar s posebnim interesom za odnos likovnih umjetnosti s glazbom, književnošću, filozofijom i znanostima. Uz brojne znanstvene radove, studije, eseje, javna predavanja i radijske emisije te prijevode, napisao je i priredio knjige i knjižice Likovna umjetnost (s Jadrankom Damjanov i Dubravkom Janda, 1975), Uvod u likovno mišljenje (s Jasenkom Mirenić Bačić, 1994., prošireno kao Likovno mišljenje, 2004.), Duh apstrakcije (1999.), Katedrala. Mjera i svjetlost (2003.), Carmina figurata. Likovno čitanje muzike (2004.), Ordo inversus (2006.), Plava konjica (s Evom Sedak, 2009.), Angelus novus (2010.), Labirint (2010), Partitura (2010.) i Prostor interpretacije (2016.).

 

Najavu priredio Martin Mikša s portala Kultura u Zagrebu.